5 Ocak 2013 Cumartesi

CEM BOYNER'İN YORUMU


Siz değerli "Piyasa Kurdu" blog takipçileriyle bundan sonra belirli dönemlerde ülkemizin önde gelen iş adamları, ekonomistler, siyasetçiler ve sanatçılarla yapılan röportajları paylaşacağım.
Bunların bir kısmı basının ( televizyon, gazete, dergi vb.) yapmış olduğu röportajlardan, bir kısmı ise bizzat benim gerçekleştireceklerim olacaktır. Umarım beğenirsiniz. Bu arada düşünce ve yorumlarınızı da yazmayı unutmayın lütfen....

Bu hafta Boyner Holding CEO ve Yönetim Kurulu Başkanı Cem Boyner'in geçen hafta Ekonomist Dergisi'ne verdiği röportajı sizlerle paylaşacağım. Şimdi Cem Boyner'in Grubu ve 2013 yılı için verdiği mesajlara bakalım.

BÜYÜME BEKLENTİSİ:  2013 yılında Türkiye için yüzde 4-5 aralığında bir büyüme oranı bekliyoruz. Bizim Boyner Grubu olarak büyüme beklentimiz ise Türkiye büyüme oranlarının çok üstünde. Yüzde 30'luk bir büyüme oranı hedefimiz var.

ENFLASYON TAHMİNİ:  2013 için yaklaşık yüzde 6 oranında bir enflasyon beklentisi ile planlama yapıyoruz.

YATIRIM PLANI: Boyner Grubu olarak 2013 yılında yaklaşık 100 milyon TL'lik bir yatırım yapmayı planlıyoruz. Tabii bu mevcut şirketlerimiz için planlanan yatırım tutarı, eğer karşımıza bizi heyecanlandıran bir proje çıkarsa bu tutar artabilir. 2013 yılında açılacak Zorlu Alışveriş Merkezi'ndeki yatırımımız çok önemli. Zorlu içersinde 9 bin 200 metrekarelik çok özel bir Beymen Mağazası hazırlıyoruz. Tabii günümüzde perakendeyi artık sadece klasik mağazacılık olarak görmemek lazım, internet de perakendenin ayrılmaz bir parçası olduğunu kanıtladı. Hem grubumuzun e-ticaret şirketi Morhipo, hem de Boyner, Beymen gibi ağırlıklı olarak geleneksel perakende de faaliyet gösteren markalarımızın da internet yatırımları olacak.

Bir de Fer yapı ile ortaklaşa gerçekleştirdiğimiz İstwest konut projesi ile de aslında bize çok yeni olan inşaat sektörüne ısındık. Müşterilerimize sadece alışverişlerinde değil yaşam alanlarında da hizmet verebilmek "Koşulsuz Müşteri Mutluluğu" ilkemizi evlerine taşımak açıkçası hoşumuza gitti. Bu alanda da önümüze çıkacak fikirleri değerlendirip yeni projelerimizle karşınıza çıkabiliriz.

YARATILACAK İSTİHDAM: 2012 yılı içinde ailemize yeni katılan YKM şirketi ve mevcut şirketlerimizdeki büyüme ile yüzde 20'nin üzerinde bir artış oldu personel sayımızda. Toplam personel sayımız 9 bin 300 kişiye yükseldi. 2013 yılı için temkinli bir büyüme programımız var, bu sene içerisinde yarttığımız istihdamda yüzde 5'lik bir artış planlıyoruz.

AVRUPA KRİZİ: 2013 yılı için Euro bölgesinde bir büyüme beklemiyoruz. Bölgedeki bazı ülkeler için yeni kurtarma paketleri gerekebilir ama hiçbir ülkenin Euro bölgesinden ayrılmayacağını öngörüyoruz.

İHRACAT HEDEFİ: Boyner Grubu olarak satışlarımızın çok büyük bir yüzdesini yurtiçinde gerçekleştiriyoruz. Bu açıdan büyük bir müşteri riski taşımıyoruz. 2013 ve ilerisi için Avrupa dışında İran ve Rusya pazarlarının da yurtdışı satışlarımızı büyütmek için bize güzel fırsatlar sunacaklarını düşünüyoruz.

HALKA ARZ: 2013 yılı için bir halka arz planımız bulunmuyor. Ancak tabii ki her zaman ortaklarımızın, şirketlerimizin stratejik planlarına göre uygun görülmesi halinde grup şirketlerinde hisse geri alışlarımız, hisse satışlarımız olabilir.

SATIN ALMA: 2012 yılında Boyner Büyük Mağazacılığın YKM'nin çoğunluk hisselerini alması ile Boyner Ailesi'ne yeni ve çok değerli bir katılım gerçekleşti. Açıkçası 2013 yılı için şu an aklımızda bir inorganik büyüme planı yok. Yine de önümüze kaçırmak istemeyeceğimiz fırsatlar çıkarsa bu tarz yatırımları değerlendirebiliriz. Böyle bir yatırım için en olası sektör internet olabilir diye düşünüyoruz, ancak tabii ki önümüze çıkacak fırsatlarla yaşayarak göreceğiz.

Kaynak: Ekonomist Dergisi 
Sayı: 2012/53
Haber: Sibel Atik





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder